Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2012

ΜΑΓΕΙΡΕΨΤΕ ΧΩΡΙΣ ΚΡΕΑΣ...


Με την ευκαιρία της νησείας της Σαρακοστής, μπορούμε να ανακλυψουμε νέους ή ... παραδοσιακούς γευστικούς συνδυασμούς...
 
Έχει περάσει η εποχή όπου οι χορτοφάγοι αποτελούσαν μικρή μερίδα του γενικού πληθυσμού και παράλληλα και η πεποίθηση ότι  όσοι ακολουθούσαν χορτοφαγία ήταν  απόγονοι των χίπις με μεγάλη αγάπη προς το περιβάλλον και περίεργες και διαφορετικές συνθήκες στον τρόπο ζωής. Σήμερα , όλο και μεγαλύτερη μερίδα του πληθυσμού προσεγγίζει και υιοθετεί την χορτοφαγία ως τρόπο ζωής, αφού τα ευεργετικά οφέλη των φυτικών τροφών έχουν τεκμηριωθεί μέσα από πληθώρα επιστημονικών ερευνών.
 
Σύμφωνα με τον Αμερικάνικο Σύλλογο Διαιτολόγων, 2.5% του αμερικάνικου πληθυσμού ακολουθούν μία διατροφή χωρίς κρέας, πουλερικά και ψάρι. Επίσης, ένας ολοένα αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων ενστερνίζεται έναν ευέλικτο τρόπο ζωής, ο οποίος προσφέρει πολλά από τα οφέλη της χορτοφαγικής δίαιτας, αλλά παράλληλα επιτρέπει την περιστασιακή κατανάλωση κρέατος, κοτόπουλου και / ή ψαριού.

Φυσικά, πολλοί άνθρωποι ακολουθούν ένα διατροφικό σχήμα χορτοφαγίας για θρησκευτικούς ή ηθικούς λόγους. Εκτός όμως από την απόλαυση που προσφέρει ένα τέτοιο διαιτολόγιο, παράλληλα συμβάλλει στην απώλεια βάρους και στην πρόληψη νοσημάτων και ασθενειών.
Ο Αμερικάνικος Σύλλογος Καρκινου, το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Έρευνας του Καρκίνου και ο Αμερικάνικος Σύλλογος της υγείας της Καρδιάς, όλοι συστήνουν μία διατροφή πλούσια σε φυτικές τροφές.  Ένα τέτοιο διαιτολόγιο περιλαμβάνει αφθονία αντιοξειδωτικών, φυτοχημικά συστατικά και φυτικές ίνες, ενώ είναι φτωχό σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη.
Πράγματι, οι Διατροφικές Συστάσεις των ΗΠΑ 2005 και η Πυραμίδα Διατροφής προωθούν μία δίαιτα πλούσια σε πλήρη δημητριακά, φρούτα, λαχανικά, όσπρια και ημιαποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, τρόφιμα τα οποία αποτελούν τα θεμέλια της χορτοφαγικής δίαιτας.
Veggie Lingo
Ο όρος "Vegetarian" δηλαδή Χορτοφαγία  έχει διαφορετικές έννοιες. Οι διαφορετικοί τύποι χορτοφαγίας περιλαμβάνουν τις εξής δίαιτες:
  • Vegan. – η πιο αυστηρή δίαιτα – επιτρέπεται μόνο η κατανάλωση φυτικών τροφίμων.
  • Lacto-vegetarian. – Επιτρέπεται η κατανάλωση γαλακτοκομικών μαζί με τα φυτικά τρόφιμα.
  • Ovo-vegetarian. – Επιτρέπεται η κατανάλωση αυγών και φυτικών τροφίμων.
  • Lacto-ovo vegetarian (the most common type).  – Επιτρέπεται η κατανάλωση γαλακτοκομικών και αυγών.
  • Pesco-vegetarian.  – Επιτρέπεται η κατανάλωση ψαριού.
  • Flexitarian. Εδώ δεν υπάρχουν συγκεκριμένες συστάσεις, συνήθως περιλαμβάνει τον lacto-ovo vegetarian, ο οποίος περιστασιακά τρώει κρέας, ψάρι ή κοτόπουλο. Μερικές φορές ονομάζεται και semi-vegetarian.