Τρίτη, 19 Αυγούστου 2014

ΧΑΣΤΕ ΤΑ ΚΙΛΑ ΤΩΝ ΔΙΑΚΟΠΩΝ

Επιστρέψατε από τις καλοκαιρινές διακοπές και η ζυγαριά έδειξε συν?... Δυστυχώς, οι διακοπές, εκτός από γλυκές αναμνήσεις και όμορφες φωτογραφίες  αφήνουν και περιττά κιλά όταν δεν είμαστε προσεκτικοί! Τώρα, με την επιστροφή στην καθημερινότητα είναι η ευκαιρία να επαναπροσδιορίσετε τη διατροφική σας συμπεριφορά και να υιοθετήσετε προγραμματισμένα θρεπτικά γεύματα.


Οργανώστε τα γεύματα σας: ξεκινήστε με μια .. υγιεινή shopping list , καθώς  όλα ξεκινούν από τα ψώνια ! Ψωνίστε μόνο αυτά που αναγράφει το προσωπικό σας διαιτολόγιο και στην κουζίνα σας θα υπάρχουν όλες οι  κατάλληλες διαιτητικές τροφές.

‘Αποτοξινωθείτε’ από το αλκοόλ: Τα εξωτικά κοκτέιλ, οι μπίρες και τα ουζάκια στα ταβερνάκια σας ΄φόρτωσαν’ με αρκετό αλκοόλ και το σώμα έχει πλέον ανάγκη από μία ‘κάθαρση’. Εξάλλου και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συστήνει να διανύουμε και κάποιες alcoholfree μέρες. Παραγγείλετε φυσικό ανθρακούχο μεταλλικό νερό με χυμό λεμονιού ή φτιάξτε σπιτικά κοκτέιλ χωρίς αλκοόλ!


Απολαύστε τα υπέροχα  καλοκαιρινά φρούτα: Δαμάσκηνα, σύκα, σταφύλια, πεπόνι, φραγκόσυκα, καρπούζι, μούρα…. Όλα προσφέρουν ένα κοκτέιλ αντιοξειδωτικών και βιταμινών, τα οποία  αποτελούν και πολύτιμο σύμμαχο στο αδυνάτισμα. Λίγες θερμίδες, αναρίθμητα οφέλη στη υγεία και γλυκιά γεύση … τι καλύτερο?...

Νερό, πράσινο τσάι, χυμοί… Ενυδατωθείτε! Οι υψηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με τα άστατα γεύματα των διακοπών συμβάλλουν στην αφυδάτωση. Το σώμα μας αποτελείται από νερό σε ποσοστό 55-60%... οπότε η πρόσληψη υγρών αν θέλουμε να δουλεύει ο μεταβολισμός στο φουλ!.... Πίνετε πολύ νερό, ροφήματα χωρίς ζάχαρη και 4 φλιτζάνια πράσινο τσάι καθημερινά.


Γίνετε ρεαλιστές: Θέστε πραγματοποιήσιμους στόχους και δεν θα απογοητευτείτε. Το σώμα μας μπορεί να χάσει από 500γρ έως 1 κιλό σε 7 μέρες. Για να χάσετε 500γρ λίπος, πρέπει να ‘ξοδέψετε’ 3500 θερμίδες επιπλέον από τις ημερήσιες δραστηριότητες και ο μόνος  τρόπος για να φτάσουμε στο στόχο μας είναι  step-by-step. Δηλαδή , αυξάνοντας κάθε μέρα την ενεργειακή δαπάνη μέσω φυσικής δραστηριότητας, και μειώνοντας τις προσλαμβανόμενες θερμίδες,  τότε θα δείτε τη ζυγαριά να μειώνετε κατά 1 κιλό ανά 7 μέρες.

Μετρήστε μέχρι το 10. Μελέτες δείχνουν ότι ο μέσος όρος έντονης επιθυμίας για φαγητό διαρκεί μόνο περίπου 10 λεπτά. Έτσι, πριν να υποκύψετε σε οποιοδήποτε διατροφικό πειρασμό, κάνετε ένα δεκάλεπτο ‘διάλλειμα’  .. ασχοληθείτε με κάτι που σας ευχαριστεί εκτός κουζίνας!

Φάτε σπιτικά: Με την επιστροφή μας στην πόλη, πλέον μπορούμε να απολαμβάνουμε σπιτικό φαγητό πιο συχνά, με το οποίο έχουμε τον απόλυτο έλεγχο των υλικών. Εκτός, όμως από το ελαιόλαδο, που θα πρέπει να μην υπερβαίνει τις  1-2 κουτ σούπας ανά μερίδα, μαγειρεύοντας στο σπίτι μπορούμε να ενισχύουμε το φαγητό μας με μπαχαρικά και μυρωδικά, κάποια από τα οποία έχουν συσχετιστεί με το αδυνάτισμα, όπως είναι το μαυροπίπερο, το πιπέρι καγιέν , ο κουρκουμάς, η ρίγανη και ο βασιλικός.



Γράψτε ό,τι τρώτε: Ναι , διατηρείστε ένα ημερολόγιο διατροφής και θα εντυπωσιαστείτε από το αποτέλεσμα. Η καταγραφή του φαγητού, είναι ένας τρόπος αναγνώρισης και πραγματικής εκτίμησης των θερμίδων που καταναλώνουμε. Γράφοντας το φαγητό, τις θερμίδες, τα συναισθήματα και την άσκηση, αναγνωρίζονται καλύτερα οι συνήθειες που μας οδηγούν στην υπερκατανάλωση φαγητού. Όταν γνωρίζουμε ότι ‘πρέπει’ να καταγράψουμε εκείνο το κομμάτι κέικ σοκολάτας , τότε φαίνεται λιγότερο .. ελκυστικό! Μέσα από αναρίθμητα ερευνητικά δεδομένα, οι πιο επιτυχημένοι dieters, είναι αυτοί που διατηρούν ημερολόγιο διατροφής!