Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου 2012

ΠΟΙΟΙ ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΟ ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ ?

Ε: Έχω ακούσει ότι μερικοί υδατάνθρακες μπορούν να με βοηθήσουν να χάσω βάρος. Αν αυτό αληθεύει, ποια είδη υδατανθράκων πρέπει να προτιμάμε;








 


A: Ίσως αναφέρεσαι στο ανθεκτικό άμυλο (RS), ένα τύπο φυτικής ίνας που βρίσκεται σε συγκεκριμένα αμυλούχα φαγητά τα οποία έχουν κρυώσει, ενώ πρώτα τα είχες ζεστάνει, όπως και στα μαγειρεμένα φαγητά πχ. όσπρια, αρακάς κλπ. Πρόκειται για το 10% του αμύλου που δεν απορροφάται ούτε χωνεύεται από τον οργανισμό, αλλά αντιστέκεται στη διαδικασία της πέψης και φτάνει ανέπαφο στο παχύ έντερο. Καταναλώνοντας ένα γεύμα με ανθεκτικό άμυλο μπορούμε να κάψουμε κατά 20-25% περισσότερο λίπος, δράση που μπορεί να διαρκέσει όλη την ημέρα. Το άμυλο αυτό δε θα ανεβάσει το σάκχαρο και τα επίπεδα ινσουλίνης τόσο γρήγορα όσο οι υπόλοιποι υδατάνθρακες. Αυτό θα σε αποτρέψει από το να ξαναπεινάσεις γρήγορα μετά το γεύμα σου, συν του ότι το ανθεκτικό άμυλο έχει λιγότερες θερμίδες από άλλους υδατάνθρακες (2 με 3 ανά γραμμάριο, ενώ συνήθως οι θερμίδες κυμαίνονται από 4 ως 9) κι αυτό μπορεί να σε βοηθήσει στη σιλουέτα σου. Το ανθεκτικό άμυλο υπάρχει σε σπόρους, όσπρια (κυρίως φακές και φασόλια) και μη επεξεργασμένα δημητριακά ολικής αλέσεως (βρώμη), στο καλαμπόκι και στο καστανό ρύζι. Επίσης υπάρχει στην ωμή πατάτα και στις πράσινες (άγουρες) μπανάνες. Το ανθεκτικό άμυλο αυξάνεται όταν αφήνεις να κρυώσουν το ρύζι, οι πατάτες και τα ζυμαρικά πριν τα καταναλώσεις.  Για να μεγιστοποιήσεις τα οφέλη, στόχευσε στα 15 - 20 γραμμάρια την ημέρα. Μισή κούπα μαγειρεμένων φασολιών ή δύο άγουρες μπανάνες αποδίδουν περίπου 5 γραμμάρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: